Najveći proizvođač električnih autobusa na svetu kineski "Jinlong" zainteresovan je za kupovinu većinskog dela vlasništva zemunskog "Ikarbusa" u kome bi vrlo brzo počela i proizvodnja električnih autobusa. Kineski gigant spreman je da isplati dugove "Ikarbusa", revitalizuje postojeće kapacitete i da uloži još najmanje 30 miliona evra u otvaranje linije za elektrobuseve. Kineska delegacija, koja već nekoliko dana boravi u Beogradu, već mesecima proučava "Ikarbus", pregovarala je i sa Vladom Srbije, i kako su danas istakli na konferenciji za novinare, blizu su odluke da realizuju kupovinu. Srbija ima sjajne diplomatske i svake druge odnose sa nama. Imamo i preporuku naše vlade i pokrajinske vlade Gvangku, kaže Koni Li, partner u "Jinlong" kompaniji. "Ikarbus" i Srbija imaju veliki potencijal.
Najveći proizvođač električnih autobusa na svetu kineski "Jinlong" zainteresovan je za kupovinu većinskog dela vlasništva zemunskog "Ikarbusa" u kome bi vrlo brzo počela i proizvodnja električnih autobusa.
Kineski gigant spreman je da isplati dugove "Ikarbusa", revitalizuje postojeće kapacitete i da uloži još najmanje 30 miliona evra u otvaranje linije za elektrobuseve.
Kineska delegacija, koja već nekoliko dana boravi u Beogradu, već mesecima proučava "Ikarbus", pregovarala je i sa Vladom Srbije, i kako su danas istakli na konferenciji za novinare, blizu su odluke da realizuju kupovinu.
- Srbija ima sjajne diplomatske i svake druge odnose sa nama. Imamo i preporuku naše vlade i pokrajinske vlade Gvangku - kaže Koni Li, partner u "Jinlong" kompaniji.
- "Ikarbus" i Srbija imaju veliki potencijal.
Veliku ulogu u poslu ima CSEBA Kinesko-jugoistočno evropska poslovna asocijacija. "Jinlong" je kompanija koja pravi 60.000 autobusa godišnje.
- Njima je želja da Beograd bude mesto iz koga će plasirati svoja vozila u Evropu - istakao je predsednik CSEBA Mario Rendulić.
Kinezi bi prvo revitalizovali postojeće pogone, sačuvali sve ugovore "Ikarbusa" sa "Mercedesom", "MAN" i drugima a zatim uložili oko 30 miliona evra u novu liniju. Ceo proces bi mogao da bude okončan za šest meseci, jer kako Kinezi ističu, Vlada Srbije s kojom kontaktiraju poslednjih meseci sve veoma brzo radi.
- Bitno je da postignemo dogovor sa bankama poveriocima "Ikarbusa" jer je dug oko 14 miliona evra - kažu Kinezi.
- Želimo da platimo i da počnemo što pre da proizvodimo. Prisustvovao je i glavni finansijer "Jinlonga" Jingksio Hu.
- Mi smo iznenađeni kako "Ikarbus" u sadašnjim uslovima proizvodi veoma kvalitetne autobuse. Očekujem da brzo završimo sve razgovore na obostrano zadovoljstvo - kaže Hu.
Konferenciji za novinare nije prisustvovao niko iz menadžmenta "Ikarbusa" jer im za davanje izjava treba i saglasnost Vlade Srbije, ali smo nezvanično saznali da u zemunskoj firmi mnogo očekuju od ove ponude jer se radi o izuzetnoj kompaniji.
Taksisti
Kinezi su obavili i razgovore sa svim beogradskim taksi udruženjima jer oni proizvode i taksi na struju. Beograd je prvi u regionu kupio električne autobuse i ima razvijenu trolejbusku mrežu što je veoma bitno - kažu Kinezi.